College student - Reisverslag uit Teaneck, Verenigde Staten van Ilse Wijnen - WaarBenJij.nu College student - Reisverslag uit Teaneck, Verenigde Staten van Ilse Wijnen - WaarBenJij.nu

College student

Blijf op de hoogte en volg Ilse

28 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Teaneck

Wauw, where to start! Ik zit nu precies een week in Amerika en vandaag zijn de eerste lessen begonnen!
Toen ik vorige week maandag aankwam werd ik met twee andere international studenten opgehaald en naar de campus gebracht. het was 8:00pm dus we waren allemaal aardig moe, dus gelukkig konden we snel inchecken en naar onze dorms!
Op de campus zijn drie verschillende soorten dorms. De Lindens, Courts, en Northpoint. Dit is de volgorde van slecht naar goed :)

Freshman's wonen altijd in Lindens, en vanaf daar wordt je elk jaar ' ge-upgrade' naar een betere dorm! Ik heb een kamer in Northpoint gekregen. Ik snapte niet zo goed waarom, dat werd me later pas duidelijk ;-)

Dinsdag, woensdag en donderdag waren de International Orientation Days. Kort samengevat: VEEL Informatie! Ook zijn we naar Target geweest, een megastore waar je alles voor je kamer kan krijgen. Ik heb tot nu toe geen roommate wat natuurlijk ontzettend relaxed is. Aan de andere kant best wel kut omdat ik nu alles zelf moet kopen; wat ik natuurlijk niet ga doen! Conclusie: M'n kamer is leeg en ziet eruit als een prison cell. Ik heb wel veel ruimte gelukkig.

Move in day voor de Americans was ontzettend grappig om te zien! Wat ze meenemen is echt NIET normaal, van koelkasten tot flatscreen TV's tot mini sofa's... En sommige wonen niet meer dan 30 minuten van de campus vandaan!

In totaal zijn er ongeveer 150 internationale studenten die hier samen met mij voor het eerst zijn. De meerderheid doet een volledige studie hier. Dat betekend dus 3 of 4 jaar. De rest blijft 1 heel jaar en dan heb je mij en nog een paar andere die hier 1 semester blijven. De internationals zijn echt van overal!! Vandaag nam ik een amerikaan mee naar de SUB (student Union Building, dat is de kantine). Ik stelde hem voor aan de mensen aan de tafel waar we gingen zitten en hij kon niet geloven dat we met z'n allen uit meer dan 10 verschillende landen kwamen. Italië, Spanje, Brazilië, Engeland, Frankrijk, Zweden, Duitsland, Turkije, Egypte, en Holland natuurlijk ;-)

We zijn zaterdag naar NYC geweest, wat natuurlijk ontzettend gaaf was!! Daar gaan we nog een hoop van zien, mijn rooster is namelijk ontzettend chill dus ik heb genoeg tijd! Maandag een volle dag, 4 lessen. (totaal van 10am tot 6pm). Dinsdag alleen maar 7 tot 9:30pm dus een avondklasje! En Woensdag een ochtend klas en een avondklas (studies of Wine!!) Donderdag is het bier voor een euro at Lazies Bar 10 minuten van campus!

Funny Facts:
#1 Mensen Blijven me werkelijk vragen of ik een ' athlete' ben. En het is niet overdreven als ik zeg dat al minstens 10 mensen me deze vraag hebben gesteld.. Als ik nee zeg krijg je altijd het zelfde antwoord: "ooh, but you look athletic, and you're tall so I thought..."
Jaja. Tall. I know.

#2 Ik ben een van de 5 blonde meisjes die op campus rondlopen. Ik heb toevallig twee vriendinnetjes die beide blond zijn (Canadees en Duits) en heel sporadisch zie je blond haar over campus wandelen...

#3 Ik krijg speciale behandeling omdat ik van Tio kom. Waarom? Ik ben hier (volgens de University Director) om FDU te promoten als ik terugkeer naar Tio. Vandaar dus mijn dorm room at Northpoint ;)

#4 Gisteren heb ik een Belgisch meisje ontmoet die hier al 3 jaar studeert. Ze woont in de kamer tegenover mij. Ze begon Nederlands tegen me te spreken en ik schrok werkelijk van mijn eigen Nederlands. (vage grammaticale zinnen) Uiteindelijk gingen we vanzelf over in Engels zonder dat ik het door had...

Goed, ik moet mijn was uit de droger gaan halen en dan even naar de SUB om te eten :) (GONNA GET FAT FOR SURE!) Gelukkig ga ik met veel athletes om die me al een week mee naar de gym proberen te krijgen. Misschien gaat dat ze nog lukken ook ;)

Hoe is alles in Holland/Spanje? :D


xxx

  • 28 Augustus 2012 - 01:14

    Floris:

    Jaaaaa, het eerste verhaal! Zat er natuurlijk een beetje op te wachten :)! En HEY, I'm the first!

    Heerlijke verhalen om zo te horen! Hilarisch dat ze denken dat je atlete bent haha.. Ergens ook wel een compliment natuurlijk ;)! Fijn ook dat TIO'ers special treatment krijgen :P... Corrupte bende daar haha!

    Ehm, Spanje kan ik niet over meepraten, behalve de economie... Maar ehm, Holland aka Nederland is rustig. Ik lekker aan het werk, anderen op vakantie dus allemaal lekker rustig! Veel naar de buis kijken over verkiezingen en beetje chillen!

    Ga je snel mailen! Keep on writing and enjoy life out there! Proud of you!

    Besos

  • 28 Augustus 2012 - 10:46

    Mieke:

    Leuk Illy,
    Die gym gaat vast nog lukken. En anders kun je altijd nog "down cutten" on Beer & Burger ;-)
    xxxxxx

  • 28 Augustus 2012 - 17:32

    Mirjam:

    Hoi Ils,
    Leuk om weer geregeld een verhaal van je te kunnen lezen...!
    Liefs Mir

  • 29 Augustus 2012 - 21:06

    Sjoerd:

    Heej Ils,

    ik denk van wie rijg ik nou ineens een verhaal maar zit natuurlijk nog in d e lijst van vorig jaar, leuk man.

    Goed om te hoten dat je het naar je zin hebt en hoe chill dat je eindelijk eens voordelen hebt omdat je op TIO zit.

    Kijk nu al uit naar je volgende verhaal en veel plezier in die 1 dollar bier tent morgen hahaha.

    en mocht ik het geld ervoor hebben dan kom ik je zeker weten opzoeken zoals ik beloofd heb.

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Teaneck

Ilse

Actief sinds 02 Mei 2011
Verslag gelezen: 851
Totaal aantal bezoekers 20877

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2012 - 20 Januari 2013

Uitwisseling Amerika

27 Mei 2011 - 12 Augustus 2011

X-travel Stage

Landen bezocht: